|
|
|
T.TELEKOM'UN KARI % 40 ARTTI Tarih: 2010-07-21 |
|
|
|
TÜRKTELEKOM'UN KARI YÜZDE 40 ARTTI
Türk Telekom, 2010 yarı yıl mali sonuçlarını açıkladı. Grubun 2010 yılı ilk yarı konsolide gelirleri 5,25 milyar TL’ye ulaÅŸtı. GeçtiÄŸimiz yıl 821 milyon TL olan net kar karımı ise yüzde 39,7 artış göstererek 1 milyar 147 milyon TL'ye yükseldi. Türk Telekom, 2010 yılının ilk 6 ayında teknoloji ve altyapıya konsolide bazda 520 milyon TL yatırım yaptı.
Türk Telekom, 2010 yılının ilk 6 ayında 3 bin 500 yeni çalışanı istihdam etti. Buna rağmen geçtiğimiz yıl 35 bin 820 olan toplam personel sayısı bu yıl 35 bin 116'ya geriledi.
Türk Telekom Genel Müdürü Dr. Paul Doany, Türk Telekom’un 2010 ilk yarı sonuçlarına dair ÅŸunları söyledi:
“2010 yılının ilk yarısında gelirlerimizi %2 oranında artırırken FAVÖK marjımızı da iyileÅŸtirdik. BaÄŸlı ortaklığımız Avea’nın FAVÖK marjı da 2010 yılının ilk çeyreÄŸine kıyasla ikinci çeyreÄŸinde yaklaşık iki katına çıktı.
2010 yılında, müşterilerimize önemli ölçüde avantajlar sunan Ev Avantaj tarifelerimizi pazara sunduk ve bu yenilikçi yaklaşımımızın sonucu olarak 4 milyondan fazla hanede yaklaşık 16 milyon kişi şimdi Ev Avantaj tarifelerimizden faydalanıyor.
Bunların yanı sıra ev telefonuna daha fazla değer katmak amacıyla, kampanyalarımızın yüksek katma değerini tamamlayıcı güvenlik ve ev/ ofis sigortası hizmetlerini de başlattık.
Çeşitli markaların işbirliğiyle bayi kanalımız üzerinden gerçekleştirdiğimiz bilgisayar satışları da satış kanalımızı ülkenin en güçlü kanallarından biri haline getirdi.
2010 yılı ilk yarısında, Türkiye telekomünikasyon sektörü için de tarihi bir adım attık. Orta ve GüneydoÄŸu Avrupa’da 16 ülkede 27 bin kilometrelik optik fiber ağı ile hizmet veren ve Avrupa'nın önde gelen bağımsız toptan data ve kapasite servis saÄŸlayıcıları arasında yer alan Invitel International’ın hisselerinin yüzde 100’ünün satın alınması için bir anlaÅŸma imzaladık.
Öte yandan, Orta Doğu, Güney Asya ve Uzak Doğu arasında birleşik çok geçişli fiber optik ağın kurulmasına ilişkin JADI LINK projesi Suudi Telekom, Ürdün Telekom ve Suriye Telekom ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği çerçevesinde hayata geçiyor.
Her iki adım da, Türk Telekom’un ve Türkiye’nin bulunduÄŸu bölge için bir telekomünikasyon merkezi haline gelmesi açısından önem taşıyor. Önümüzdeki aylar ve yıllarda, her yıl giderek güçlenen Türk Telekom markasına küresel bir kimlik kazandıracak bölgesel giriÅŸimlerimizi (Vitamin/Adaptive Curriculum, I Can Football, Wirofon ve Türk Telekom’un geliÅŸtirdiÄŸi diÄŸer ürün ve hizmetlerle) sürdüreceÄŸiz.
Capital dergisinin İngiltere’nin önde gelen marka deÄŸerleme ÅŸirketi Brand Finance ile düzenlediÄŸi Türkiye’nin En DeÄŸerli Markaları araÅŸtırmasında geçen yıl 1,6 milyar dolarlık marka deÄŸeri ile birinci olmuÅŸtuk. Bu yıl araÅŸtırmada baÅŸarımızı sürdürerek 1,7 milyar dolarlık marka deÄŸerimizle yine Türkiye'nin 'En DeÄŸerli Markası' olduÄŸumuzu görmekten memnuniyet duyuyoruz.
Katma deÄŸerli ürün ve hizmetlerimizle, yenilikçi strateji ve bölgesel giriÅŸimlerimizle Türkiye iletiÅŸim ve yakınsama teknolojileri alanındaki öncülüğümüzü sürdüreceÄŸiz.”
|
|
|
|
Bu Haber 1408 defa okunmuÅŸtur. |
|
|
|
|