TELEKOM’UN HAKSIZ UYGULAMALARI!.
Her türlü hak ihlali ile mücadele eden Sivil Toplum Diyalog Merkezi (STDM)’nin http://www.siviltoplummerkezi.com BaÅŸvuru Merkezine ÅŸikâyetler gelmeye devam ediyor. Bu ÅŸikâyetler arasında ilginç olanlarını zaman zaman sizlerle paylaşıyoruz.
16 Ocak 2001 yılında uzun süreliÄŸine baÅŸka ÅŸehre taşınmaya karar veren Elif Ä°lter evinde ki telefon hattının son faturasını ve kapatma ücretini ödeyerek hattını kapattırır. Varmış olduÄŸu ÅŸehirde yeni bir telefon hattı alır onu kullanır. Aradan 10 sene sonra eski bulunduÄŸu ÅŸehre geri döner. Ve döndüÄŸünde Telekom’dan gelen bir yazı ile karşılaşır. Yazıyı aynen aktarıyorum.
‘’Sayın Abonemiz;
Türk Telekomünikasyon A.Åž. den kullanmış olduÄŸunuz sabit telefona ait aboneliÄŸinizden dolayı aleyhinizde icra takibine geçilmiÅŸtir. Alacaklarımızın tetkiki sırasında dosya borcunun ödenmediÄŸi görülmüÅŸtür. Türk Telekomünikasyon A.Åž. bu durumda olan alacakları için kısa süreli bir kampanya baÅŸlatmış olup bu kampanya çerçevesinde ödemeniz durumunda iÅŸlemiÅŸ faiz % 90’lara varan oranda silinerek borcunuz tahsil edilecektir. Borcun kampanya dahilinde ödenmemesi halinde yasal iÅŸlemler devam ettirilecek ve borcun icra müdürlüÄŸü kanalı ile tahsili yoluna gidilecektir. Bu iÅŸlem ise borcunuzu fuzulen artıracaktır. Kampanya çerçevesinde borcunuzla ilgili detaylı bilgi almak için ( 0212) 339 04 74 nolu telefonu arayabilir ya da en yakın Türk Telekom MüdürlüÄŸüne uÄŸrayabilirsiniz.
Mektubumuz elinize ulaÅŸmadan önce ödeme yapmış iseniz lütfen bu uyarıyı dikkate almayınız.’’
Åžimdi yazıya göre ödenmemiÅŸ bir borç varmış gibi görünüyor. Halbuki tüketici telefon hattını hem kapattığını hem de kapatma bedelini ödediÄŸini beyan ediyor. Ancak aradan 10 yıl geçtiÄŸinden elinde belge olmadığını söylüyor. Bu durumda kim haklı?
Burada firmanın tüketiciyi yeterince aydınlatmaması ve bilgisizliÄŸinden yararlanması var diye düÅŸünüyorum. BaÅŸka bir ÅŸehre taşındığını beyan eden ve telefonunu kapatmak isteyen tüketiciye kapatma halinde dahi sabit ücret ödemek zorunda kalabileceÄŸi yani almadığı hizmetin bedelini ödeyeceÄŸini bildirmeyen ve aboneliÄŸinin iptal edilmesi gerektiÄŸini söylemeyen firmanın davranışı ne kadar etik ve müÅŸteri memnuniyetine uygun?
Birincisi tüketicinin resmi kurumlarla alakalı makbuzları, ölünceye kadar saklaması kendi açısından iyi olurdu.
Ä°kincisi Telekom’a göre tüketici madem borçlu, neden bu zamana kadar bekledi? Kanunlarımıza göre 10 yıllık zaman aşımı süreci vardır.
Bu durumda bana göre Telekom bu haksız uygulamayı her tüketicisine yaparak haksız yere halkı maÄŸdur etmektedir. Yapmış olduÄŸu haksızlık % 90’lık baÅŸlatmış olduÄŸu kampanyadan da bellidir. Kaldı ki alacaklı olan kurum %90 lık bir kampanya baÅŸlatmaz. Adresi ve telefonu elinde olan kurum bu kiÅŸiye her an ulaÅŸabilirdi.
Sonuçta Telekom özelleÅŸtirildikten sonra haksız uygulamalara hep devam etmekte ve halkı sömürmektedir. Bu haksız uygulamalara Telekom’un uyguladığı sabit ücret ve internet baÄŸlantıları için telefon baÄŸlantısını zorunlu kılmak da vardır. Telekom bu ÅŸekilde ki uygulamalarına devam ederse kaybeden tarafta olacaktır. Çünkü halk hep bilinçsiz deÄŸildir. Elbet bazı gerçekler ortaya çıkacaktır. Halk yavaÅŸ yavaÅŸ bizim gibi sivil toplum kuruluÅŸları sayesinde bilinçlenecektir.
Sevim MURAT
STDM Genel Koordinatörü
|