Avea, düzenlediÄŸi deÄŸerlendirme toplantısı ile 2011 finansal sonuçlarını açıkladı. 2011’in Avea için hat-trick yılı olduÄŸunu belirten Avea CEO’su Erkan Akdemir;“2011’de her sahada oynadık ve kazandık. Faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyüdük" dedi.
Akdemir; “Faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyüdük. Toplam abone tabanımız 12,8 milyona, faturalı abone tabanımız ise 5,6 milyona yükseldi. Faturalı abone oranımız, 2010’da yüzde 40’dan, 2011 sonu itibariyle yüzde 44’e yükseldi. Sektörün en yüksek faturalı hat oranına sahip ÅŸirketiyiz. 2011’de yenilikçi tekliflerimizle, sektörümüzde çığır açarak, cebe dost olmaya devam ettik. Bunun karşılığını da numara taşımada liderlik koltuÄŸunu oturarak gördük” dedi.
2011 yılında gelirlerini yüzde 16 oranında artırarak 3,081 milyon TL’ye çıkaran ÅŸirket, numara taşımada da net 626 bin kiÅŸilik kazanımla liderlik koltuÄŸuna oturdu ve yılın son çeyreÄŸinde abone başına konuÅŸma süresini bir önceki yıla göre yüzde 18 artırarak 269 dakikadan 316 dakikaya çıkardı.
Åžirketin, 2011 yılının son çeyreÄŸinde de 300 bin yeni aboneyle, toplam abone sayısını 12,8 milyona çıkardığı belirtildi.
12,8 milyon abonesinin 5,6 milyonu faturalılardan oluÅŸan Avea’nın faturalı abone sayısı ve gelirlerdeki artışla abone başına aylık gelir rakamı (ARPU) ise yıllık ortalama 18.6 TL’den 20.4 TL’ye çıktı. 2011 yılında, bir önceki yıla oranla faiz amortisman vergi öncesi kârlılığını (EBITDA) yüzde 15 artırarak 383 milyon TL’ye yükseltti.
Data geliri yüzde 146 yükseldi
148 milyon TL’lik 3G yatırımı ile 3G kapsamını yaklaşık yüzde 80’e çıkartan Avea’nın data geliri ise bir önceki yıla göre yüzde 146 artış ile 220 milyon TL olarak gerçekleÅŸti.
Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani:
“Mobil müÅŸteride 1,1 milyon net yeni müÅŸteri kazanıldı”
Basın toplantısında yaptığı konuÅŸmada Avea'nın; 2011 yılında gelirlerini yıldan yıla yüzde 16 artırdığını ve mobil pazardaki yoÄŸun rekabete raÄŸmen, faaliyet performansını iyileÅŸtirdiÄŸini vurgulayan Türk Telekom Grubu CEO’su Hakam Kanafani, konuÅŸmasında ÅŸunları söyledi:
“Mobil müÅŸteri tabanımızı 2011 yılında 1,1 milyon net yeni müÅŸteri kazanarak yüzde 10 artırdık. Avea geçen sene numara taşınabilirliÄŸinde en fazla müÅŸteri edinen operatör oldu. Kalite taahhüdümüzün teyidi olarak; dağıtım kanalı, müÅŸteri iliÅŸkileri ve ÅŸebekeye yatırım yapmaya devam ettik. Bu kapsamda, 3G baz istasyonu sayısını ikiye katladık ve münhasır bayilerimizin sayısını yüzde 32 artırdık. Yatırım yaptığımız bir baÅŸka alan da marka deÄŸerimiz oldu ve baÅŸarılı kampanyalarla marka deÄŸerimizi artırdık''
Gelirin yüzde 40'ı Avea'dan geliyor
Türk Telekom Grubu CEO'su Hakam Kanafani, Grubun gelir artışının yüzde 40'ının Avea'dan geldiÄŸini belirtti.
Türk Telekom Grubu'nun gelir artışının yüzde 40'ının Avea'dan geldiÄŸini, bunun Grubun gelir akışlarının da ne ÅŸekilde deÄŸiÅŸtiÄŸini gösterdiÄŸini belirten Kanafani, geniÅŸ bant, mobil ve ADSL'den daha fazla gelir etmeye baÅŸladıklarını söyledi.
Mobil sektördeki büyük rekabete dikkati çeken Kanafani, “Grubun geçen sene konsolide gelirleri yüzde 10 arttı. Türk Telekom tarihinde, hatta dünyadaki yerleÅŸik operatörlerin hepsine baktığınızda en fazla büyümelerden bir tanesiyiz. Bunu çok önemli buluyorum. Pazara hala geliri büyüyen bir ÅŸirket olduÄŸumuzu göstermeye çalışıyoruz” diye konuÅŸtu.
Hormonlarla büyümüyor
Toplantı sonrasında gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Kanafani, Avea’nın büyümesinin Türk Telekom’u korkutup, korkutmadığı yönündeki bir soruya, “Nasıl olurda birisi kardeÅŸinin ya iÅŸ ortağının baÅŸarısından rahatsız olabilir. Avea büyüdük biz daha memnun oluyoruz” dedi.
Kanafani aynı zamanda, Avea’nın hormonlarla vücut geliÅŸtirmediÄŸini, saÄŸlıklı bir sporcu olduÄŸuna da dikkat çekti.
Her sahada oynadık ve kazandık
Akdemir; “2011, Avea için hat-trick yılı oldu. Her sahada oynadık ve kazandık. 2011’de faturalı abone sayısında yüzde 20, toplam abonede yüzde 10 büyüdük. Toplam abone tabanımız 12,8 milyona, faturalı abone tabanımız da 5,6 milyona yükseldi. Faturalı abone oranımız, 2010’da yüzde 40’dan, 2011 sonu itibariyle yüzde 44’e yükseldi. Sektördeki en yüksek faturalı oranına sahibiz. 2011’de yenilikçi tekliflerimizle, sektörümüzde çığır açarak, cebe dost olmaya devam ettik. Bunun karşılığını da ayrıca net numara taşımada lider olarak aldık.” dedi.
Avea’nın gerçekleÅŸtirdiÄŸi yatırımlarla satış ağında 2011 yılında adeta bir dönüÅŸüme imza attığının altını çizen Akdemir, Türkiye genelinde 450’ye yakın bayiye yeni maÄŸaza konseptini uyguladıklarını, 3000 zincir maÄŸaza lokasyonunu da bünyelerine kattıklarını ifade etti. Avea CEO’su; “Sektördeki en büyük mobil yatırımı yaparken, ülke ekonomisine de katkı saÄŸladık. Avea’yı büyütürken Türkiye’ye de kazandırdık. 2011’de toplam 800 milyon TL yatırım yaptık. Bu yatırım bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 100’lük bir büyüme anlamına geliyor. Ar-Ge, network, satış, bayi kanalı, çaÄŸrı merkezileri yatırımlarımız bundan payını aldı. 2012’de de hedefimiz frene basmadan yatırımlara tam gaz devam etmek. Avea, yatırım yapacak, sektörümüz ve ülkemiz kazanacak. Avea büyüyecek, Türkiye büyüyecek” diye konuÅŸtu.
Kapsama alanı genişledi
Avea abonelerinin almış oldukları hizmet kalitesinin de önemli ölçüde arttığına dikkat çeken Erkan Akdemir; 2011 yılında 638 milyon TL’lik yatırımla kapsama alanlarının yüzde 98’e çıkarıldığının da altını çizdi. GerçekleÅŸtirilen altyapı ve istihdam yatırımlarıyla bilgi toplumuna geçiÅŸe katkı yaptıklarını vurgulayan Akdemir, “2011 yılında İzmir ve Bingöl ÇaÄŸrı Merkezleri’nin de devreye girmiÅŸ olmasıyla 6 ilde istihdam yarattık. 2011 yılında müÅŸteri hizmetleri çalışan sayımızı yüzde 58 artırarak 1500’ün üzerinde yeni iÅŸe alım gerçekleÅŸtirmiÅŸ olduk.” dedi.
|