Türk Telekom, bağımsız ÅŸikayet yönetimi sitesi www.sikayetvar.com’un yaptığı deÄŸerlendirmeye göre müÅŸteri ÅŸikayetlerine hızlı ve etkili ÅŸekilde çözüm sunarak telekomünikasyon sektörünün en baÅŸarılı ÅŸirketi oldu.
Türk Telekom açıklamasına göre, bağımsız bir ÅŸikayet yönetim sitesi olan www.sikayetvar.com'un, 2011 yılından itibaren her çeyrek dönemde ve her yıl sonunda yayınladığı Telekomünikasyon Sektörü KarşılaÅŸtırmalı Åžikayet Analizleri çalışmasının 2013 yılı sonuçları açıklandı. Türkiye'nin öncü iletiÅŸim ve yakınsama teknolojileri ÅŸirketi Türk Telekom, ÅŸikayetlerin hızlı bir ÅŸekilde deÄŸerlendirilip yanıtlanması ve çözüme kavuÅŸturulmasındaki yüksek performansıyla telekomünikasyon sektörünün en baÅŸarılı ÅŸirketi oldu.
Analizin ilk baÅŸladığı yıldan bu yana sektörünün en baÅŸarılı ÅŸirketi olmayı baÅŸaran Türk Telekom, 2013 yılını da en üst sırada tamamladı. Yılın tüm çeyreklerini birinci sırada tamamlayan Türk Telekom, yıl sonu deÄŸerlendirmesine göre diÄŸer rakiplerini geride bırakarak toplamda 59,31 puanla ÅŸikayet yönetiminde en baÅŸarılı ÅŸirket oldu.
www.sikayetvar.com sitesinin toplam 56 bin 848 ÅŸikayeti baz alarak gerçekleÅŸtirdiÄŸi Telekomünikasyon Sektörü KarşılaÅŸtırmalı Åžikayet Analizleri’ne göre en çok ÅŸikayet tarife ve hizmetler, çaÄŸrı merkezi ve online iÅŸlemlerle abone merkezi konularında yapıldı
Åžirketlerin bu alandaki baÅŸarıları Åžikayetendexi’nde elde ettikleri sonuçlara göre deÄŸerlendiriliyor. Söz konusu endeks, Åžikayetvar üyelerinin 2013 yılında ilettikleri ÅŸikayetlerin derlenmesi ve analizi sonucu elde ediliyor. Åžikayetçilerin firmanın ÅŸikayet yönetimi sürecinden memnuniyet derecelerini de ölçen Åžikayetendex her sektör ve her firma grubu için hesaplanıyor.
Endeks hazırlanırken kullanılan birinci bileÅŸen firmaların ürettiÄŸi ÅŸikayetlerin sektördeki diÄŸer firmalara göre ve pazar payına oranla beklenen makul orandan az ya da çok olması. www.sikayetvar.com’da yayınlanan ÅŸikayetleri cevaplama oranı ve ortalama cevaplama süresi gibi alt unsurlar da birinci bileÅŸen içinde yer alıyor. Analizde kullanılan bir diÄŸer bileÅŸen ise ÅŸikayet yayımlandıktan en az 3 gün sonra ÅŸikayetçi tarafından yapılan deÄŸerlendirmeleri içeriyor.
Türk Telekom ÅŸikayet yönetim ekibine tüm Türk Telekom ofisleri ile Ä°stanbul, Ankara ve Samsun’da, üç lokasyonda, 195 çalışanıyla Grup ÅŸirketlerinden Assistt Rehberlik ve MüÅŸteri Hizmetleri hizmet veriyor.
|