Bilişim Öğretmenleri Platformu, Change.org'da "Kodlama Dersi 'Zorunlu Ders' Olarak Müfredata Girmeli" başlıklı bir kampanya başlattı.
Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri, "Kodlama dersi, zorunlu ders olarak müfredata girmeli" diyor. MEB’in bu konuda nasıl bir yol izleyeceği ise merakla bekleniyor.
Kodlama Dersi Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık‘ın “Kodlama derslerinin müfredata alınacağı” açıklamalarıyla yeniden gündeme geldi. Bakan Işık’ın açıklamaları, Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri olmak üzere tüm öğrencileri umutlandırdı. Kodlama derslerinin müfredata “zorunlu” ders olarak alınıp alınmayacağı, hangi kademelerde okutulacağı ise henüz netlik kazanmadı.
“Kodlama Dersi ‘Zorunlu Ders’ Olarak Müfredata Girmeli” diyen Bilişim Öğretmenleri Platformu bir kampanya başlattı. Kampanyanın muhatapları Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı Yusuf Tekin ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı (TTKB).Bilişim Öğretmenleri Platformu tarafından Change.org’da başlatılan kampanyanın gerekçesinde şu ifadelere yer veriliyor:
“BİLİŞİMDE ÜRETEN NESİLLER İÇİN ‘KODLAMA’ ZORUNLU DERS OLMALI”
”Bakan Fikri Işık, Kodlama derslerinin müfredata alınacağını katıldığı canlı yayınlarda dile getirerek başta biz Bilişim Teknolojileri Öğretmenleri olmak üzere tüm öğrencileri umutlandırmıştır. Kodlama derslerinin müfredata “zorunlu” ders olarak alınıp alınmayacağı, hangi kademelerde okutulacağı henüz netlik kazanmamıştır. Bu konuda bu dersi verecek olan Bilişim öğretmenleri olarak sayın yetkililerimize çağrıda bulunuyoruz.
Kodlama derslerinin her kademede zorunlu ders olarak okutulması, çocuklarımızın küçük yaşlardan itibaren “kod yazmayı” öğrenmesi için, bu konuda atılacak adımlarda bu talebimizin göz önünde bulundurulmasını temenni ediyoruz. Biz Bilişim Öğretmenleri, Sn Bakanımız Fikri Işık’ın “kodlama eğitimi” konusundaki açıklamalarını, zorunlu ders olarak okutulması talebimize referans olarak görüyoruz.
Bakan Fikri Işık geçtiğimiz hafta katıldığı bir toplantıda “Geleceğin mesleklerine uyum sağlamak için kodlama müfredatı gerçekleştirmeme lüksümüz yok. Obama, ilkokul çocuklarıyla birlikte kodlama derslerine katıldı. ABD’nin bir süper güç olarak kalması için, çalışanların geleceğin dünyasında iş bulabilmeleri ve işlerini koruyabilmeleri için, kodlama ve programlama bilen insan sayısını artırmaları gerektiğini vurguladı. Dünyanın en önemli teknoloji firmalarına sahip bir ülkede buna ihtiyaç duyuluyorsa, bizim bu gelişmelere mesafeli durmak gibi bir lüksümüz yoktur, olamaz” demiştir.
Bilişimde üreten nesiller yetiştirmemiz için, Kodlama derslerinin Milli Eğitim Müfredatına zorunlu ders olarak girmesi ve bu konudaki çalışmaların ivedilikle tamamlanmasını talep ediyoruz.”
Kampanya başlayalı henüz 1 saat olmasına rağmen, imzalayarak destek verenlerin sayısı 500′ü geçmiş durumda.
Kampanyaya imzalarıyla destek verenler imzalama nedenlerini de paylaşıyor.
İşte o paylaşımlardan bazıları:
“ZORUNLU OLMAZSA FAYDA VE VERİM ALINMAZ”
- Bu ülkenin de yazılım alanında bir şeyler yapması gerektiğine inanıyorum.
- Üreten bir nesil için zorunlu kodlama dersi gelmeli artık.
- Biz artık teknolojiyi üreten nesiller yetiştirmek istiyoruz.
- Hayatımızın her yerinde olan teknolojik gelişmeleri geriden izleme sebebimiz teknoloji ile geç tanışmamız. Üretken bir nesil istiyorsak ağaç yaşken eğilir prensibini benimseyerek bu dersi ilk okullarda etkin hale getirmeliyiz.
- Tüketici değil üretici bir ülke olmak için kodlama dersine geç bile kaldık.
- Kesinlikle zorunlu olmalı Diğer durumda haftada iki ders ile hiçbir verim ve fayda alınabileceğini sanmıyorum. Sadece atanamayan öğretmenler açısından değil biraz da objektif bakmak gerekiyor. Herkes atanamayan öğretmenlerin kurtuluşu gibi görüp bu yuzden sıcak bakmıyor. Seçmeli olsun mantığına gidiyor. El insaf yani.
- Kodlama derslerinin yeni nesillere faydalı olabilmesi için zorunlu olması gerekiyor.
- Kodlama dersi sadece bilgisayar öğrenmesi demek değildir. Çağdaş öğrenme modelinde öğrenci merkezli gerçekleşmesinin başta gelebilecek derslerinden birisidir. Bu sayede çocuk algoritmayı ve daha kolay problem çözmeyi öğrenecek. Öğrenci problemleri kendi çözebilecek (annesine, babasına çözdürmeyecek) ve kalıcı bir öğrenme sağlayacak.
|