BTK 2017 Yılı İlk Üç Aylık Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Raporu’nu yayınladı. Buna göre BTK Online Tüketici Şikâyet Sistemi 2017 yılının birinci çeyreğinde 50 bin 499 şikâyet aldı.
* BTK’verilerine göre, ilk çeyrekte şikâyette de patlama olmuş.
* 2017’nin ilk çeyreğinde GSM kullanıcıları BTK’ya toplamda 26 bin 482 şikâyet iletti.
* 2016’nın son çeyreğinde ise bu rakam 14 bin 439 olarak kayıtlara geçti.
* Yani GSM’ciler bu dönemde problem çözmede sınıfta kaldı ve şikâyet oranı ortalama yüzde 83 arttı. Geçen yılın ilk çeyreğine baktığımızda ise durum daha vahim.
* 2016’nın birinci çeyreğinde BTK’ya 13 bin 122 mobil şikâyet gerçekleşmiş. Bu yılın aynı dönemiyle karşılaştırdığımızda şikâyet oranı yüzde 100’ün üstünde artığı görülüyor.
* Mobil sektörde en fazla şikâyet faturalara ilişkin olup, 2017 yılı birinci çeyreği itibarı ile faturalarla ilgili şikâyetler, şikayet edilen ilk beş husustaki toplamın %44,3’ünü oluşturmaktadır.
|