444 NUMARALAR KODLU ARANAMAYACAK.
Bilgi Teknolojileri ve Ä°letiÅŸim Kurumu’nun 10.11.2010 tarih ve 69255-31119 sayılı yazısı ile 444 ile baÅŸlayan yedi rakamlı özel servis numaraları, 24 Aralık 2010 tarihinden itibaren Türkiye’nin her yerinden, GSM de dahil olacak ÅŸekilde, (0) + (alan kodu) tuÅŸlanmadan, ÅŸehir içi arama yapar gibi, yedi haneli olarak (444 X XXX biçiminde) aranacak.
24 Aralık’tan itibaren, sabit hat kullanıcılarının, 444 ile baÅŸlayan yedi rakamlı özel servis numaranızı (0) + (alan kodu) tuÅŸlayarak aramaları durumunda, kendilerine “Lütfen, aradığınız çaÄŸrı merkezi numarasını, başında sıfır ve alan kodu olmadan, 7 hane olarak tuÅŸlayınız” anonsu dinletilecek ve arama sonlandırılacak. Böylece kullanıcılar, numarayı doÄŸrudan arayarak hizmete ulaÅŸabilecekler.
Sunulan serviste herhangi bir aksaklığın meydana gelmemesi için, 444’lü bilgi ve danışma servisini sunan firmalara;
kullanıcılarına yönelik reklam, ilan ve diÄŸer iletiÅŸim materyallerinde, sistemlerinde ve 444’lü numaralara iliÅŸkin her türlü uygulamalarında, yukarıda yapmış olduÄŸumuz açıklamaları göz önünde bulundurarak deÄŸiÅŸiklikler/güncellemeler yapmaları gerektiÄŸini hatırlatmak isteriz.
Halihazırda, 444’lü numaralara yönelik olarak uygulanan tarifelerde 31 Mart 2011 tarihine kadar herhangi bir deÄŸiÅŸiklik olmayacak. Bu tarihten itibaren yapılacak herhangi bir tarife deÄŸiÅŸikliÄŸi 444’lü bilgi ve danışma servisini sunan firmalara bildirilecek.
Bu uygulamanın iki sakıncası var;
1) GSM Her yöne aboneleri ve Türk Telekom ev avantaj aboneleri 444’lü aramaları alan kodlu aradıkları zaman, arama süresi limitlerinden düÅŸüyor, ayrıca fatura ödemiyorlardı. Bu uygulama, GSM her yöne abonelerinin ve Telekom Avantaj abonelerinin bu tür uygulama yapmalarını engelliyor.
2) Bazı 444’lü numaralar, yalnızca bir veya birkaç ilde hizmet veriyor. Bu iller dışında olup bu hizmetten yararlanmak isteyenler aramalarını alan kodlu yapıyorlardı. Tüketicinin elinden bu imkan alınmış oldu.
|