Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/ayarlar.php on line 7

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/ayarlar.php on line 24

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/haberdetayi.php on line 24

Deprecated: mysql_escape_string(): This function is deprecated; use mysql_real_escape_string() instead. in /home/umitseno/telekomculardernegi.org.tr/haberdetayi.php on line 27
118’Ä°N BÄ°LÄ°NMEYEN DÃœNYASI | Telekomcular DerneÄŸi
 
 
118’Ä°N BÄ°LÄ°NMEYEN DÃœNYASI118’Ä°N BÄ°LÄ°NMEYEN DÃœNYASI

Tarih: 2011-01-31

118’Ä°N BÄ°LÄ°NMEYEN DÜNYASI.
Ä°stanbul Yakası 118 Servisi Eski Müdürlerinden Sayın Cihan Özdereliller’in babasının vefatını öÄŸrenince, babasının fotÄŸrafını bulabilir miyiz diye, internette dolaşırken ,Aylık Ä°letim Gazetesinin  ( Ä°stanbul Üniversitesi Ä°letiÅŸim Fakültesi bünyesinde hazırlanan Ä°letim Gazetesi, akademik ortamda hazırlanan bir uygulama gazetesidir.) Åžubat 2004 (Sayı 86) Tarihli nüshasında  yayınlanan Sayın Özdereliller ile yapılmış bir röportaja rastladık.
118’in tarih olduÄŸu, o servisin verdiÄŸi hizmeti 4-5 farklı ÅŸirketin verdiÄŸi günümüzde; bize O meÅŸakkatli ama zevkli, çok zor ancak görev aÅŸkıyla sevgiyle yürütülen görevleri, kısacası o günleri hatırlatan bu hoÅŸ röportajı sizinle paylaÅŸalım istedik.
118’Ä°N BÄ°LÄ°NMEYEN DÜNYASI
Fatih AYDOÄžDU
Yıllardır tüm Türkiye’nin imdadına yetiÅŸen 118 Bilinmeyen Numaralar Servisi’nin Gayrettepe’deki merkezini ziyaret ettik; operatörlere, o pek de bilinmeyen dünyalarını sorduk. MüthiÅŸ bir görev aÅŸkıyla çalıştıklarını öÄŸrendik.

118 Bilinmeyen Numaralar Servisi'nin Gayrettepe'deki merkezini ziyaret ettik; o pek bilinmeyen, oldukça da merak edilen dünyalarına girdik. Ä°ÅŸte 'Bilinmeyen Numaralar'ın bilinmeyen dünyası...
Herkesin numarasını ezbere bildiÄŸi 118 Bilinmeyen Numaralar Servisi'ni daha yakından tanımak ve burası hakkında merak edilenleri öÄŸrenmek için Gayrettepe'deki Türk Telekom Ä°l Binası'nda bulunan 118 Bilinmeyen Numaralar Servisi'ni ziyaret ettik. Serviste Müdür Cihan Gözdereliler ve operatörlerden Nesrin Åžahin ile görüÅŸtük.
Cihan Gözdereliler, bu mesleÄŸe 1983 yılında milletler arası servisinde operatör olarak baÅŸladığını ve bu kuruma uzun yıllar operatör olarak hizmet verdiÄŸini belirtti. Son 2 yıldır müdürlük görevinde bulunduÄŸunu söyleyen Gözdereliler, "Zaten buranın özelliÄŸi bu; idareciler içinden yetiÅŸiyor" diye ekledi. Åžu an yurt genelinde 11 tane 118 Bilinmeyen Numaralar Servisi'nin olduÄŸunu anlatan Gözdereliler, Ä°stanbul'da baÅŸlangıçta Bostancı ve Gayrettepe olmak üzere 2 ayrı servisin bulunduÄŸunu, sonradan Bostancı'daki servisin de buraya taşındığını söyledi.
Yaş ortalaması 39
Gözdereliler, bu servisin 213 personelle çalıştığını, günde 80 bin civarında insanın aradığını, Trakya'nın bütün illerinin buraya baÄŸlı olduÄŸunu belirtti. Cihan Gözdereliler, buradaki operatörlerin yaÅŸ ve eÄŸitim durumlarıyla ilgili olarak ÅŸu bilgileri verdi: "YaÅŸ ortalaması 39, hizmet yılı ortalamaları ise 16 yıl. ÇoÄŸu lise mezunu. Ama bunun dışında, hem çalışıp hem de yüksek lisans ve doktorasını yapanlar var. Vardiya usulü çalışıyoruz. Åžu anda 08.00-16.00, 16.00-24.00, 24.00-08.00 olmak üzere 3 ana grubumuz var. Bunun dışında, 8.00-18.00 saatleri arasında anne olan personelimizin çalıştığı bir grup daha var. Çünkü ancak bu saatlerde kurumumuzun kreÅŸinden yararlanabiliyorlar. Bir de 10.00-18.00 diye bir grubumuz var. Bu grubumuz trafiÄŸin yoÄŸun olduÄŸu saatlerde bütün grupları takviye ediyor."
MüdürlüÄŸünü yaptığı bu servisin en çok pazartesi günleri arandığını, günlük yoÄŸunluÄŸun ise sabah 09.00, akÅŸam 18.00 saatleri arasında yaÅŸandığını anlatan Gözdereliler, 118'in çaÄŸrı trafiÄŸini de gündemin belirlediÄŸini söyledi. O gün içerisinde gerçekleÅŸen bir olayı, bir afeti, televizyondaki herhangi bir programı, olaÄŸanüstü bir durumu da telefon trafiÄŸini etkileyen unsurlar olarak gösterdi. Gözdereliler, ÅŸöyle devam etti:
"Bir kere burada müthiÅŸ bir görev aÅŸkı var. En yakın olay, Levent'teki patlama sırasında yaÅŸandı. Patlama, bize çok yakın bir yerde gerçekleÅŸti ve birçoÄŸumuzun yakını, patlamanın olduÄŸu yere yakın çalışıyordu. MüthiÅŸ bir kriz yaÅŸadık. O anda da burada yoÄŸunluk felaketti. Herkes yakınlarından haber almak istiyordu. Oradaki, civardaki telefonlara ulaÅŸmak istiyordu. Ve biz, kendi krizimiz arasında, kendi üzüntümüz arasında arayanlara yardım etmeye çalışıyorduk. Buradaki insanların özverisi gerçekten görülmeye deÄŸerdi. Bir de 17 AÄŸustos sabahını hiç unutamıyorum. Yani herbirimiz sabahlara kadar uyumadık ve inanın bir kiÅŸi bile eksik deÄŸildi. Avcılar'da evi yıkılan, hasar gören birçok arkadaşımız oldu, ama herkes buradaydı. Bana bunlar çok anlamlı geliyor. Gerçekten severek geliyor arkadaÅŸlar."
118 Servisi önceden, arayanı neredeyse azarlayan operatörlerle özdeÅŸleÅŸmiÅŸ durumdaydı. Ancak son yıllarda bu konudaki olumlu geliÅŸmeler, kimsenin gözünden kaçmıyor. Gözdereliler, müÅŸteriye cevap verme tarzıyla ilgili büyük bir aÅŸama kaydettiklerini anlatıyor ve ÅŸunları söylüyor: "ÇaÄŸrı merkezlerinin piyasada artmasıyla rekabet unsuru devreye girdi. MüÅŸteri memnuniyeti odaklı bir pazarlama anlayışına geçildi. Özellikle müÅŸteri beklentilerine uygun çalışma ÅŸekilleri gözden geçirildi. En çok eleÅŸtirilen konuları ele alıp, bunlar hakkında ne yapmamızı gerektiÄŸini deÄŸerlendirdik. Ä°letiÅŸim konusunda eksiklerimizin giderilmesi için birtakım seminerler verildi."
'Ä°NTÄ°HAR EDECEĞİM, Ä°NTÄ°HAR MERKEZÄ°NÄ°N NUMARASI KAÇ?'
Cihan Gözdereliler’den sonra Operatör Nesrin Åžahin ile görüÅŸtük.
Bu iÅŸe ne zaman ve nasıl baÅŸladınız? BaÅŸlangıçta belli bir eÄŸitim veya kurs aldınız mı?
Operatör Nesrin Åžahin (43): Bu iÅŸe, 1981 yılında, Telekom'un açtığı sınavı kazanarak girdim. O zamandan beri de çalışıyorum. Tabiî çeÅŸitli kurslar, seminerler gördük; müÅŸteri hizmetleriyle ilgili. Özellikle son dönemde kaliteye önem verdiÄŸimiz kalite yılında, müÅŸteri hizmetleriyle ilgili seminerler, kurslar gördük.
Bu işi yapmaktan dolayı mutlu musunuz? Karşılaştığınız zorluklar nelerdir?
Bu iÅŸi yapmaktan memnunum. Aslında memnun olma durumu, her iÅŸte olduÄŸu gibi insan psikolojisine göre deÄŸiÅŸiyor. Ben iÅŸimi severek yapıyorum. SevmediÄŸim dönemler de oluyor. Bu dönemler biraz insan psikolojisiyle ve gelen abonenin konuÅŸma tarzıyla alakalı. Arayan müÅŸteri iyi bir yaklaşım sergilerse, biz de onu mümkün olduÄŸu kadar memnun etmeye çalışıyoruz. Fakat müÅŸteriden dolayı sorun da olabiliyor. Bu gibi durumlarda canınız sıkılabiliyor, ama genel olarak seviyorum.
En çok sorulan yerler ve kurumlar neler?
Sınav dönemlerinde okullar, askerlik ÅŸubeleri, vergi dönemlerinde vergi daireleri, hastaneler, acil yardım servisleri ve özellikle bankalar. Gündemi takip ediyoruz aslında. Yani gündem neyse, 118 o.
Burada çalışan biri olarak bir gününüz nasıl geçiyor?
Haftanın 6 günü çalışıyoruz. Bir gün iznimiz var. Dolayısıyla, kendimizi ona göre programlıyoruz. Evde de iÅŸlerimiz var tabiî, sorumluluklarımız var. Okula giden çocuÄŸumuz var. Onunla daha fazla birlikte olmak için sosyal hayatımızdan fedakarlık yapıyoruz. Bir ÅŸekilde denkleÅŸtirmeye çalışıyoruz.
Bayan olmanın dezavantajlarını yaşadınız mı, yoksa tam tersi size bir avantaj sağladı mı?
Bu serviste zaten bayanlar çalışıyor; yani hiç erkek personel yok. Bunun sebebi de bayanların daha özverili olması ve müÅŸterilerle daha iyi anlaÅŸması. Erkekler her ÅŸeye tepkili; bu yüzden bayanlar çalışıyor. Dezavantajları da var tabiî, özellikle evli bayanlar için. AkÅŸam evde olması gereken bir bayan, gece burada çok zor ÅŸartlarda nöbet tutup çalışıyor. Gece 12, sabah 8 çalışan arkadaÅŸlar da var. Yani çocuklarıyla uÄŸraÅŸması gerekirken, birçok sorumluluÄŸu varken evde, vaktinin birçoÄŸunu burada geçirmek durumunda kalıyorlar. Dolayısıyla birçok zorluÄŸu var.
Galiba burada başından en fazla ilginç olay geçen kiÅŸi, sizmiÅŸsiniz. Hatta bunları bir kitapta toplayacakmışsınız.
Evet; bunları emekli olduktan sonra bir kitap haline getirmeyi düÅŸünüyorum. Åžimdi onları notlar halinde alıyorum, biriktiriyorum. Örnek vermek gerekirse; 16.00-24.00 çalıştığım bir nöbet akÅŸamında bir abone geldi; benim de nöbetimin son saatleriydi. Erkek bir aboneydi ve aÄŸlıyordu. Benden intihar merkezinin numarasını istedi. Ben böyle merkezin var olduÄŸunu duymuÅŸtum ama yurtdışında diye biliyordum. Aboneye bunun yurtdışında olduÄŸunu, Türkiye'de böyle bir merkezin bulunmadığını söyledim. Abone de bana, "Peki ben ne yapacağım bu durumda" gibi sorular sormaya baÅŸladı. Ben de "Ne yapacaksın intihar merkezini?" dedim. "Ä°ntihar edeceÄŸim" dedi. "Kendi başıma baÅŸaramıyorum, siz bana yardım eder misiniz bu konuda?" dedi. Ben aboneye biraz terapi içerikli konuÅŸmalar yaparak, bu fikrinden vazgeçirmeye çalıştım. Daha sonra benle konuÅŸtuÄŸundan dolayı biraz rahatladığını söyledi ve benim numaramı istedi. Ama ben numaramı veremeyeceÄŸimi söyledim. O da, "O zaman sen beni arar mısın?" diye sordu, ben de söz verdim. Daha sonra onunla bir müddet konuÅŸtuk, kendi hikayesini anlattı. Hikayesini dinlediÄŸimde intihar etmek istemesinde biraz haklıydı, diye düÅŸündüm. Ama sonuçta bu fikrinden tamamen vazgeçti ve onun en son Amerika'da olduÄŸunu duydum.
Bunun haricinde evlilik teklifleri, çıkma teklifleri var. Sevgilisine hediye almak için burayı arayıp, fikir almak isteyenler var. Ne tür hediye alabilirim diye. Ya da sevgilisi hangi burçtansa, ben bu burçla iyi anlaÅŸabilir miyim, onun burcu Kova ben OÄŸlağım, nasıl gider bizim iliÅŸkimiz, gibi deÄŸiÅŸik sorular var. Bir de gece nöbetlerinde, saat 02.00-03.00 sıralarında yalnız yaÅŸayan yaÅŸlı insanlar arıyor. Yalnızlıktan bunalmış 75-80 yaÅŸlarındaki bu insanlar, konuÅŸma ihtiyacı hissedince hemen burayı arıyor ve saatlerce kapatmıyor. Karşınızdaki böyle yaÅŸlı ve yalnız bir insan olunca, sen de kapatamıyorsun. Çocuklarının ona bakmadığından, yalnız yaÅŸadığından, ölmüÅŸ kocasından bahsediyor; yani seceresini anlatmaya baÅŸlıyor. Böyle aboneler çok bizde.


Bu Haber 4823 defa okunmuÅŸtur.
TÃœRK TELEKOM´UN PÄ°LOT GÄ°RÄ°Å
MÄ°MARSÄ°NAN OSB Ä°LE TELEKOM PR
TÃœRK TELEKOM TELEKOMÃœNÄ°KASYON
TÜRK TELEKOM´DA ÇOK ÖNEMLİ
YÄ°NE TÃœRK TELEKOM-YÄ°NE SORU Ã
TELEKOM YÖNETİMİNE ŞAŞIRTAN
ABDULLAH TİVNİKLİ ÖLDÜ
TELEKOM´UN PARALARI NEREYE
TELEKOM ARAŞTIRMA ÖNERGESİ R
TELEKOM VE OGER TBMM GÃœNDEMÄ°ND
CHP SUÇ DUYURUSUNDA BULUNUYOR
VURGUNUN HESABI SORULACAK MI?
YILMAZ ÖZDÄ°L´DEN Ä°BRETL
CUMHURÄ°YET TARÄ°HÄ°NÄ°N EN BÃœY
ÖZELLEŞTİRME DEĞİL TALAN
TÃœRK TELEKOM ARTIK BANKALARIN
DÖVİZDEKİ ARTIŞ TELEKOM´U N
TÜRK TELEKOMA 12 ÖDÜL
GÖZ GÖRE GÖRE TELEKOM VURGUNU
TÜRK TELEKOM’UN BORCU İÇİN
BU KATEGORÄ°DEKÄ° DÄ°ÄžER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!