TCDD DE ELDEN GİDİYORTCDD DE ELDEN GİDİYOR

Tarih: 2017-11-02

KurulduÄŸu 1856 yılından bu yana kamu hizmeti veren TCDD, artık özel taşıma ÅŸirketlerinin para kazanacağı bir alan haline geldi. Bu yılın başında hükümet tarafından çıkarılan ve Türkiye Demiryolu UlaÅŸtırılmasının SerbestleÅŸtirilmesi Hakkındaki Kanun uygulamaya geçti.

13 Ekim 2017 tarihinde TCDD Taşımacılık AÅž ile OMSAN Lojistik AÅž arasında “Lokomotif ve Vagon Kiralanmasına İliÅŸkin İşbirliÄŸi Protokolü” imzalandı. Evrensel’den Derya Dursun’un haberine göre; ÅŸirket TCDD’nin lokomotif ve vagonlarını kullanarak DivriÄŸi- İskenderun hattında taşımacılık yapılacak. Protokole göre cevher taşımalarında kullanılmak üzere firmaya 15 adet elektrikli lokomotif ve 350 adet cevher vagonu kiralandı.

Protokole tepki gösteren BirleÅŸik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), TCDD’nin imkanlarının taşımacılık ÅŸirketlerinin hizmetine ihalesiz sunulmasının kabul edilemeyeceÄŸini açıkladı.

CEVAP BEKLEYEN SORULAR

OMSAN Lojistik Åžirketinin yük treni iÅŸletmecisi yetki belgesi almak için yönetmelikte belirtilen ÅŸartları yerine getirmesine raÄŸmen TCDD Taşımacılık AÅž’nin ve UlaÅŸtırma Denizcilik ve HaberleÅŸme Bakanlığının cevaplaması gereken sorular olduÄŸuna dikkat çeken BTS, ÅŸu sorulara cevap verilmesini istedi:  

* TCDD Taşımacılık AÅž’nin elindeki çeken ve çekilen araçları özel sektöre ihalesiz kiraya vererek mi adil rekabet koÅŸulu ve pazar oluÅŸturulur?

* TCDD Taşımacılık AŞ niye rakiplerine lokomotif ve vagon, hatta hazır pazarını kiralar?

* 2018 yılı ÅŸebeke bildirimine göre DivriÄŸi-İskenderun hattında OMSAN Lojistik Anonim Åžirketine kapasite tahsisi yapılmış mıdır? Yapıldı ise ne zaman yapılmıştır? Ne kadar tren iÅŸletme tahsisi yapılmıştır?

* DivriÄŸi-İskenderun hattında TCDD Taşımacılık AÅž’nin 2017 ve 2018 için kapasite tahsisi var mıdır? Varsa OMSAN Lojistik Anonim Åžirketi lehine ne kadar kapasite tahsisinden feragat etmiÅŸtir?

* Türkiye Demiryolu UlaÅŸtırılmasının SerbestleÅŸtirilmesi hakkındaki 6461 sayılı Kanun, demir yollarının rekabete açılması, özel sektörün devlet iÅŸletmesi ile rekabet etmesi gerekçesi ile çıkarılmıştır. TCDD Taşımacılık AÅž çeken ve çekilen araçlarını rakip firmaya kiralayarak rekabeti engellememiÅŸ midir?

* TCDD Taşımacılık AÅž çeken ve çekilen araçlarını kiralama yoluna gidecekse açık arttırmalı ihale yolu ile yapması gerekmez miydi?

ŞİRKETLERE PARA KAZANDIRMAYA YARAYACAK

İmzalanan protokolün ‘ÖzelleÅŸtirmelerin demir yollarına daha fazla yatırım yapılmasını beraberinde getirecektir’ söylemini de boÅŸa çıkardığına dikkat çeken BTS açıklamasında, “TCDD Taşımacılık AÅž’nin elindeki çeken ve çekilen araçlar için özel sektöre yapılan ve ileride yapılacak bu kiralama iÅŸlemi özel ÅŸirketlere yeni kâr alanları açma iÅŸlevinden öteye bir kamu yararı bulunmamaktadır. Toplumun ödediÄŸi vergilerle yaratılan deÄŸerlerin özel sektöre aktarılmasına karşı çıkmaktayız. Bu ÅŸirketler hizmet deÄŸil kâr amaçlı olacaktır. Yeniden yapılanma ile baÅŸlayan serbestleÅŸtirme ve özelleÅŸtirme ile devam eden süreç demir yollarını deÄŸil sadece özel ÅŸirketleri zenginleÅŸtirecektir” ifadelerine yer verdi.

ÇALIÅžANLARA ÇAÄžRI

OMSAN ÅŸirketinin bazı TCDD makinistlerini cazip ücretlerle bünyesine kattığı bilgisini de veren BTS, OMSAN’ın kendi elamanlarını yetiÅŸtirdikten sonra TCDD’den aldığı kiÅŸileri iÅŸten atacağı uyarısında bulundu. Sendika tüm TCDD çalışanlarını TCDD’nin özelleÅŸtirilmesi giriÅŸimlerine karşı mücadele etmeye çağırdı.

2005’TE DE DENENMİŞTİ

BTS açıklamasında demir yollarında özel sektörün tren iÅŸletme giriÅŸiminin 2005 yılında yine DivriÄŸi-İskenderun hattında yasalara aykırı bir biçimde hayata geçirildiÄŸi hatırlatıldı. Daha sonra BTS’nin açtığı davayla iptal edilen uygulamanın nelere yol açtığı ÅŸu ÅŸekilde aktarıldı: “19 Eylül 2005 günü Erdemir Lojistik AÅž’nin TCDD’den emekli makinistlerle sefer yaptırdığı yük treni Sarsap İstasyonu yakınında deray etmiÅŸ, deray sonucu tren dizisinde bulunan 30 vagon 8 kilometrelik bir alana dağılarak kullanılamaz hale gelmiÅŸ, treni temin eden lokomotifler dereye uçmuÅŸtur. Hattın 40 kilometrelik bölümü hafif hasarlanmış, 10 kilometrelik bölüm ise tamamen kullanılmaz hale gelerek bu hat demir yolu ulaşımına kapanmıştı.

 

Bu Haber 3119 defa okunmuÅŸtur.
MİLYARLARCA DOLAR YANDI
SENDİKA AĞASI
ÖZELLEŞTİRME=ALAVARE, DALAVAR
SEKA´YI NASIL BATIRDIK
ÖZELLEŞTİRME KARŞITLIĞININ
VATAN VE MİLLET YUNANLILARA SAT
ÅžEKER İŞ´TEN SERT TEPKÄ
ŞEKER FABRİKALARI CARGİLL´E
ŞEKER İŞ; FABRİKALAR UCUZA S
DİP SULARI DA SATILIYOR
ŞEKER FABRİKALARININ ÖZELLEŞ
TÜRK İŞ GENEL BAÅžKANI:BU İÅ
CUMHURİYET’İN YAPTIKLARI NAS
KALAŞİNKOF DA ÖZELLEŞİYOR
TCDD DE ELDEN GİDİYOR
MALİYE BAKANI: VARLIK SATIŞI A
VARLIK FONU, PTT’Yİ SATIŞ HA
ZEYTİNYAĞI SEKTÖRÜ DE YABANC
ÖZELLEŞTİRME SEKTÖRÜ (!) İ
TELEKOM´DAN GİTME ZAMANI
BU KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
 
  Copyright © 2006-2011 Telekomcular Dernegi
Web sitesinde yer alan yazi,resim ve materyaller izinsiz kullanilamaz,kopyalanamaz!